Aileler, her şeyden önce çocuklarına ahlak eğitimi vermeli ve onların kendilerine, ailelerine, milletine ve insanlığa faydalı, güzel ahlak sahibi bireyler olmalarını ana hedefleri olarak b
Yerde gördüğü kuru ekmek parçasını öpüp başa koyan sonra yüksek bir yere kaldıran duyarlı insanların yaşadığı bir coğrafyanın algısıyla nasıl oynanıyor? Sosyolog, psikiyatr ve
Servetin, şöhretin, kudretin beş para etmediği noktadayız! Dünyanın tüm varlığının “bir nefes sıhhat” bile satın alamadığı bu yerden dünyaya baktığınızda yalnızca aczimizi,
Bugün de tarihin her döneminde var olmuş ve muhtemelen bir sapkınlık biçimi olarak da var olmaya devam edecek olan eşcinsellik özel hayatta gizli olarak yaşanmakla yetinmiyor, bir kimlik olar
“Zaman akıyor ve öğlenin gölgeleri uzamaya başlıyor/ Ve kuşlarla dolu bir kafes gibi,/ Hayatımız da iniltiyle dolu” diyor Füruğ Ferruhzad, ‘Güvercinin Ruhu’ ismini verdiği şiirin
Dünya genelinde Kovid-19 bulaşan kişi sayısı 3 milyon 500 bini geçti.
Bizi burada bu korona danen virüsün insan eliyle mi üretildiği, hayvandan insana mı sıçradığı, ticaret savaşlarının bir oyunu mu olduğu hususları ilgilendirmiyor. Bu almaşıklardan han
İnsan, insan olarak doğar, diye düşünürüz, değil mi? Değil, tabii ki; çünkü insan, insan olarak doğmaz, beşer olarak doğar. Beşer olarak doğar, ya insan olur ya da insan olma melekele
Dünyada daha çok 1984 romanı ile tanındı George Orwell. 'Bir Fili Öldürmek' üzerinden sömürgecilik, beyaz adam, yerli halk arasındaki insani gerilimi anlatan öyküsü, birey olarak sömür
İnsan denilen soru'ya verilecek yanıtlar her şeyden önce, insanın üçlü yapısını, hissî, vicdanî ve aklî yapısını dikkate alınarak verilmelidir. Bu üçlü yapıdan birisinin ihmali y
İnsanın ''pişmiş''i, ekmeğin ise ''pişkin''i makbuldür
Sıddık Akbayır’ın Sezai Karakoç’un hayatını, eserlerini, fikirlerini, poetikasını sürükleyici bir dille okuyabileceğiniz “Yoktur Gölgesi Türkiye’de: Sezai Karakoç” kitabını
"Para ile insan ilişkisi aynen şöyledir: İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın."
Resulullah Efendimiz ramazan ayını bir nimet ve fırsat olarak bilir, gereğini eksiksiz yapar, içini doldururdu. Resulullah elinde ne varsa muhtaçlara dağıtırdı. Başkalarını kendine terci
Tüccar, entelektüel, sanayici, siyasetçi, din adamı insanlar bunlar. Beyaz yakalılar ve dikey sosyal aktörler. Salgının yatay sosyal aktörleri değiller. Bunlardan farklı, yeni salgın döne